perjantai 11. lokakuuta 2013

69. Saa sen päivän näinkin kulumaan!

Olin juuri 40 minuuttia puhelimessa soittaessani laajakaistan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelija oli ystävällinen ja teki varmasti parhaansa selvittääkseen ongelmani. Se oli siis, että laajakaista ei ole tällä viikolla toiminut sammuttamisista, johdon irroittamisesta yms. huolimatta. 

Liittymä on aikoinaan tähän asuntoon tullut entisen kumppanini kautta, mutta hänen muuttaessaan pois liittymä jäi käyttööni ja laskut ovat aina tulleet minulle. Asiaa selvitellessä ensimmäiset ongelmat olivat kuitenkin, että nimelläni ei löydy asiakkuutta. Asiakkuus löytyi lopulta laskutusosoitteen perusteella, mutta liittymä itsessään ei ollut nimelläni eikä minun omistuksessani. Asiaa mietittiinkin eteenpäin modeemin mac-numeron perusteella. 

Ongelmaksi selvisi se, että laajakaista on puolentoista viikon tauolla kampanjamuutoksen takia! HIEMAN epäkäytännöllistä asiakasta ajatellen. Kampanjat kuulemma jatkuvat heillä vuoden jaksoissa ilman erillistä ilmoitusta asiakkaalle. Nyt oli ilmeisesti käynyt niin, että kampanjoiden väliin oli jäänyt tämä reilun viikon tauko. Liekö kampanjaa vaihtaessa tullut tekijällä näppäilyvirhe vai miten..

Kehoitin asiakaspalvelijaa selvittämään muiden samankaltaisten asiakkuuksien taustoja ja tilanteita, että onko monellakin ihmisellä mahdollisesti samankaltainen tilanne. Internetitöntä aikaa ei kuulemma veloiteta minulta (se nyt vielä olisikin!) ja saan kuulemma hyvän kampanjan jatkossakin. Muutaman euron hyvitys laskulle meneekin sitten operaattorin kilpailijan piikkiin kun maksan puhelinlaskua ensi kerran.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti